Известие

Collapse
No announcement yet.

Покупка на Алфа 146

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Покупка на Алфа 146

    Поздрави на всички посетители на този форум. Твърде вероятно е и аз да се присъединя към вас в скоро време. Насочил съм се към покупка на Алфа 146. За съжаление съм вещ в колите от един друг континент и за "италиянките" не знам почти нищо. За това се надявам да ми помогнете в избора. Това което мога да кажа за колата която търся е да има клима и да е бензин. Бихте ли ми разяснили какви типове бензинови двигатели има. Какви са "детските болести" на тази кола. За какво да гледам когато избирам колата. Разчитам на компетентни и безпристрастни мнения!

    Благодаря!

  • #2
    Добре е да прочетеш какво е писано в този раздел за отделните модели. Двигателите са:
    Боксерови: 1.3 (а.к.а. 1.4) - 90 к.с. и 1.6 - 106 к.с.
    Редови twin spark-ове: 1.4 (104 к.с.), 1.6 (120 к.с.), 1.8 (140/144 к.с.) и 2.0 (150/155 к.с.)

    Не претендирам за изчерпателност или пълна достоверност на данните, но това са общо взето бензиновите варианти за 146. За всеки един от изброените можеш да намериш много писано в раздела. Относно цени на поддръжката и частите, можеш да се отнесеш към тази тема.

    Все пак, ако имаш въпроси, чиито отговор не си успял да намериш във форума, има юзъри, които могат да помогнат
    _______
    146 JTD - ex
    Renault Megane II 1.5 dci - ex

    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

    Comment


    • #3
      Някъде намерих преди време статии за колите на старо. Закачам две за 146 и 145.
      Alfa Romeo 146, 1.4 Twin Spark, 1999 г.

      Comment


      • #4
        Привет на всички алфисти.

        За да не повтарям теми, ако може да ви попитам тук. Дали за до 5000 лева крайна цена може да се внесе Алфа 146 поне 1997 1.6 TS или 2.0TD. В mobile.de има доста сртанни цени за тези Алфи, едва ли не ги подаряват. В нашето mobile са си над 5000 лева хубавите. Вярно, че с пръдня боя не става, но ако за 5000, максимум 6000 лева мога да се обзаведа с една такава Алфа + смяна на консумативи и каско, мисля да се възползвам.
        Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
        Mazda 6 2.3 2005
        sigpic

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от dermeister
          Привет на всички алфисти.

          За да не повтарям теми, ако може да ви попитам тук. Дали за до 5000 лева крайна цена може да се внесе Алфа 146 поне 1997 1.6 TS или 2.0TD. В mobile.de има доста сртанни цени за тези Алфи, едва ли не ги подаряват. В нашето mobile са си над 5000 лева хубавите. Вярно, че с пръдня боя не става, но ако за 5000, максимум 6000 лева мога да се обзаведа с една такава Алфа + смяна на консумативи и каско, мисля да се възползвам.
          Можеш! 5000лв даже са ти прекалено много само за колата. Абе всичко е много относително. По-добре си я вземи оттук нов внос. Много по на далавера си ако отидеш да си я вземеш отвън, ама сигурен ли си че колата за която ще отидеш, харесана по mobile.de ще е перфектна за теб? Аз така се набутах и отидох за Fiat Coupe, а после от нямане на къде взех Alfa-та само да се прибера до България. Вземи си 1,9TD, или евентуално JTD, ама TD е много по-лесен за стопанисване, а и градско ще ти е перфекта. Вози ти гъза за без пари и на светофара ще ги късаш всичките. Не се занимавай с бензиновите им двигатели. 1,6 TS харчи като ламя градско (11-12 на 100км), ужасно скъп за поддръжка, а за конете си като че ли не върви толкова. Най-добрият им бензин всеки ми казва че е 1,7 16V боксер, ама с бензини вече направо не ми се занимава.

          Иначе 146 е много добра количка. Вози доста комфортно (седалките са идеално меки и високи), много тиха е вътре и наистина ти е кеф да пътуваш с нея на големи дистанции. Аз като се прибирах от Германия първата ми почивка беше на 600км, и то защото трябваше да сипя бенз. Щом приятелката ми последния път като пътувахме спа в колата... тя досега не е спала в старата Delta (баси курника неудобен беше). Климатроника прави зима вътре, което е много добре. Спирачките са убиец. МНОГО висока е вътре, а аз съм почти 2 метра и вече имам една педя от главата до тавана, а преди ми се суркаше косата. Направо се чувстваш като в микробус. 166 отпред е като консервена кутия в сравнение със 146. За разлика от другите тъпо измислени италиански бараки от този клас тази поне отзат е широка и главата ти не се опира в тавана. Ей не съм имал досега италианска кола на която хората отзад да се возят нормално. Вечно приклекнали, с наклонени вратове и глави опрени горе... отврат! 146 е колата! Ще останеш много доволен от колата, и ти стискам палци да попаднеш на добър екземпляр, понеже при италианските коли няма средна степен - или ще е перфектна, или ще е тотално скапана или пред брак. Първата ми италианска кола беше 86та година и за 10000км (повече не можах да я карам) не пипнах нищичко. Втората ми беше 93та и уж я взех в много добро състояние, карах я 20 000км, ама за 1 година смених почти всичко по колата. Слабите им места са окачването, гърнетата и двигателите. На Alfa-та най-слабото и място са емблемите. Ей как може такова елементарно нещо... Те затова са по-напред от Lancia и Fiat... печелят от еблеми.

          Comment


          • #6
            Мерси за отговора. И аз към дизел се ориентирам май. Има нещо, което ме притесни обаче. Доста изчетох и достигнах до извода, че почти всеки от вас за година е сменил поне 2 носача, а 70% са сменили дебитомер или ламбда (сонда някои дори по 2 пъти), дискове, тръбички. Да кажем, че 500+ лева за първоначално обслужване се преглъщат(което ми се струва супер много, ебаси кви са тия 100 ролки ). Но тия останалите неща са като консуматив едва ли не. Вярно, че Алфа-та е със стил, визия, возия и върви, но ако всяка година (за мен около 15хил. км) трябва да давам по още 500-1000лв. за ремонти се разколебавам.
            Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
            Mazda 6 2.3 2005
            sigpic

            Comment


            • #7
              аз не разбирам много много но поддръжката на стар турбо дизел в никакъв случай не е по-добре от стар бензинов двигател
              икономията от гориво може и е даже твърде вероятно през сещаш се къде да ти излезе....

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от SFINKS
                аз не разбирам много много но поддръжката на стар турбо дизел в никакъв случай не е по-добре от стар бензинов двигател
                икономията от гориво може и е даже твърде вероятно през сещаш се къде да ти излезе....
                Не е само до икономията. Турбото те лепи за седалката и направо умираш от кеф. Аз 120 коня бензин изобщо не ги усещам като 90 кона турбо дизел. Поне за мен TD е доста по-голям кеф за каране. Двигателя ти е супер прост и няма нищо общо с JTD като цени за части. Този двигател е кажи речи от 1986та година и е железен, стига да си го поддържаш. Абе то всичко втора ръка си е трошляк, така че се приготви задължително да инвестираш поне едно 500-1500лв за регистрация, застраховка, каско, винетки и консумативи и евентуални проблеми. Абе божа работа. Ама бензин не взимай! После ще искаш да му слагаш газ...простотии... абе не си рискувай живота а по-добре му се наслаждавай.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Sraaaaa
                  Първоначално публикувано от SFINKS
                  аз не разбирам много много но поддръжката на стар турбо дизел в никакъв случай не е по-добре от стар бензинов двигател
                  икономията от гориво може и е даже твърде вероятно през сещаш се къде да ти излезе....
                  Не е само до икономията. Турбото те лепи за седалката и направо умираш от кеф. Аз 120 коня бензин изобщо не ги усещам като 90 кона турбо дизел. Поне за мен TD е доста по-голям кеф за каране. Двигателя ти е супер прост и няма нищо общо с JTD като цени за части. Този двигател е кажи речи от 1986та година и е железен, стига да си го поддържаш. Абе то всичко втора ръка си е трошляк, така че се приготви задължително да инвестираш поне едно 500-1500лв за регистрация, застраховка, каско, винетки и консумативи и евентуални проблеми. Абе божа работа. Ама бензин не взимай! После ще искаш да му слагаш газ...простотии... абе не си рискувай живота а по-добре му се наслаждавай.
                  По твойта логика, най-добре един Голф 2 дизел да си вземе
                  Това за бензиновите мотори направо ме уби, още съм в потрес. Ще те кача някой път, да видим, дали моше да се сравни като вървеж 1,9 ТД с 2,0 ТС...
                  (1996) 146 ti EX ( 2008 ) 159 Sportwagon 3.2 JTS

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от ivo_red
                    Първоначално публикувано от Sraaaaa
                    Първоначално публикувано от SFINKS
                    аз не разбирам много много но поддръжката на стар турбо дизел в никакъв случай не е по-добре от стар бензинов двигател
                    икономията от гориво може и е даже твърде вероятно през сещаш се къде да ти излезе....
                    Не е само до икономията. Турбото те лепи за седалката и направо умираш от кеф. Аз 120 коня бензин изобщо не ги усещам като 90 кона турбо дизел. Поне за мен TD е доста по-голям кеф за каране. Двигателя ти е супер прост и няма нищо общо с JTD като цени за части. Този двигател е кажи речи от 1986та година и е железен, стига да си го поддържаш. Абе то всичко втора ръка си е трошляк, така че се приготви задължително да инвестираш поне едно 500-1500лв за регистрация, застраховка, каско, винетки и консумативи и евентуални проблеми. Абе божа работа. Ама бензин не взимай! После ще искаш да му слагаш газ...простотии... абе не си рискувай живота а по-добре му се наслаждавай.
                    По твойта логика, най-добре един Голф 2 дизел да си вземе
                    Това за бензиновите мотори направо ме уби, още съм в потрес. Ще те кача някой път, да видим, дали моше да се сравни като вървеж 1,9 ТД с 2,0 ТС...
                    Че какво му е на Golf-а? Човек как да ти обясня че от 1990 година досега цялата рода кара само TD и JTD италианско производство. Сменили сме над 20 италиански коли. Само аз си експериментирам с бензини, и брат ми си беше позволил да кара един VW Golf Rabbit, едно Tipo 1.4, Escort RS Turbo, една бензонова Dedra, Fiat Croma 2000 16V и една Opel Corsa. Никой от нас не иска да кара повече бензин... освен ако е Lancia Delta Integrale EVO

                    PS: Сравнението ти е неуместно! Едната е 150 коня, а другата 90, и пак няма да е кеф както 2,4 JTD 150 коня.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от SFINKS
                      аз не разбирам много много но поддръжката на стар турбо дизел в никакъв случай не е по-добре от стар бензинов двигател
                      икономията от гориво може и е даже твърде вероятно през сещаш се къде да ти излезе....
                      Специално 2.0 Тд мисля, че е по-евтин за поддръжка от Т.С. Тоя даже и дебитомер няма А другите освен него имат свещи, ламбда сонда, стъпкови моторчета, не знам си какво...
                      _______
                      146 JTD - ex
                      Renault Megane II 1.5 dci - ex

                      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от trustworthy
                        Първоначално публикувано от SFINKS
                        аз не разбирам много много но поддръжката на стар турбо дизел в никакъв случай не е по-добре от стар бензинов двигател
                        икономията от гориво може и е даже твърде вероятно през сещаш се къде да ти излезе....
                        Специално 2.0 Тд мисля, че е по-евтин за поддръжка от Т.С. Тоя даже и дебитомер няма А другите освен него имат свещи, ламбда сонда, стъпкови моторчета, не знам си какво...
                        Абсолютно си прав! На тоя 1,6ТS какви му са цените на частите... баси кошмара! Никога повече Twin Spark!!! Преди като имах 1,9TD въобще не се замислях за пари, освен като ставаше дума за турбото.

                        http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=13356

                        Това е перфектна кола! Ако човека наистина е такъв за какъвто се описва и колата е в това състояние, какво повече да искаш? Отивай, гледай я и я взимай. Това си е 1:1 с Alfa Romeo 146, само че дизайна на таблото поне на мен ми харесва доста повече. Возията е същата. Слагаш и едни готини 15" алуминиеви джанти за 200-300лв и се наслаждаваш на живота.

                        PS: http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic_8296_0.html

                        Comment

                        Working...
                        X